https://encyklopedie.soc.cas.cz/core/index.php?title=Marketing&feed=atom&action=historyMarketing - Historie editací2024-03-28T08:32:52ZHistorie editací této stránkyMediaWiki 1.31.1https://encyklopedie.soc.cas.cz/core/index.php?title=Marketing&diff=8671&oldid=prevZRN v 31. 10. 2018, 07:162018-10-31T07:16:09Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="cs">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">← Starší verze</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">Verze z 31. 10. 2018, 07:16</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l16" >Řádek 16:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Řádek 16:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><span class="section_title">Aktualizace 2018:</span> Marketing prošel za uplynulých více jak 20 let značnou proměnou, nejen u nás. Odstíny v jeho vnímání, které se odrážejí i v řadě definic, jsou způsobeny jako vývojem v čase, tak regionálními vlivy, použitím v řady speciálních ale i nových oblastí (např. event marketing, services marketing. digital marketing apod.) i jeho odlišným začleňováním v praxi. Nemalý podíl na vnímání tohoto pojmu má i jeho kasuistický charakter daný jeho původem v USA.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><span class="section_title">Aktualizace 2018:</span> Marketing prošel za uplynulých více jak 20 let značnou proměnou, nejen u nás. Odstíny v jeho vnímání, které se odrážejí i v řadě definic, jsou způsobeny jako vývojem v čase, tak regionálními vlivy, použitím v řady speciálních ale i nových oblastí (např. event marketing, services marketing. digital marketing apod.) i jeho odlišným začleňováním v praxi. Nemalý podíl na vnímání tohoto pojmu má i jeho kasuistický charakter daný jeho původem v USA.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Proces digitalizace a využívání internetu měl a má rozhodující vliv nejen na metody získávání a zpracování vstupních informací (včetně zákaznických databází), ale i na možnosti marketingové komunikace.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Proces digitalizace a využívání internetu měl a má rozhodující vliv nejen na metody získávání a zpracování vstupních informací (včetně zákaznických databází), ale i na možnosti marketingové komunikace.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vývoj odrážejí i obecně uznávané definice Philipa Kotlera či AMA. Příkladem je nejnovější definice AMA: <del class="diffchange diffchange-inline">„ Marketing </del>je aktivitou, souborem institucí a procesů pro vytváření, komunikaci, dodávání a směnu nabídek, které mají hodnotu jak pro zákazníky, klienty, partnery a celou širokou <del class="diffchange diffchange-inline">veřejnost“</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vývoj odrážejí i obecně uznávané definice Philipa Kotlera či AMA. Příkladem je nejnovější definice AMA: <ins class="diffchange diffchange-inline">„Marketing </ins>je aktivitou, souborem institucí a procesů pro vytváření, komunikaci, dodávání a směnu nabídek, které mají hodnotu jak pro zákazníky, klienty, partnery a celou širokou <ins class="diffchange diffchange-inline">veřejnost</ins>.<ins class="diffchange diffchange-inline">“</ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Ve srovnání s předchozími definicemi se zde odráží nejen posun marketingu od nabídky zboží a služeb k obecnějším hodnotám, ale i posun od spotřebitele ke všem účastníkům trhu včetně celé společnosti. K tomu se váže v rámci marketingových aktivit i větší důraz právě na marketingovou komunikaci. Ta zahrnuje nejen reklamu, ale i podporu prodeje, sponzoring, direkt marketing a digitální marketingovou komunikaci.  </div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Ve srovnání s předchozími definicemi se zde odráží nejen posun marketingu od nabídky zboží a služeb k obecnějším hodnotám, ale i posun od spotřebitele ke všem účastníkům trhu včetně celé společnosti. K tomu se váže v rámci marketingových aktivit i větší důraz právě na marketingovou komunikaci. Ta zahrnuje nejen reklamu, ale i podporu prodeje, sponzoring, direkt marketing a digitální marketingovou komunikaci.  </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Toto široké pojetí marketingu v globální ekonomice vyžaduje stanovení a průběžné revidování pravidel pro jeho používání – viz nejnovější, 10. revize ICC Marketing Code.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Toto široké pojetí marketingu v globální ekonomice vyžaduje stanovení a průběžné revidování pravidel pro jeho používání – viz nejnovější, 10. revize ICC Marketing Code.</div></td></tr>
</table>ZRNhttps://encyklopedie.soc.cas.cz/core/index.php?title=Marketing&diff=8670&oldid=prevZRN v 31. 10. 2018, 07:152018-10-31T07:15:17Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="cs">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">← Starší verze</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">Verze z 31. 10. 2018, 07:15</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l13" >Řádek 13:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Řádek 13:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><span class="section_title">Literatura:</span> ''Hannagan, T. J.'': Marketing pro neziskový sektor. Praha 1996; ''Kotler, P.'': Marketing Management (Analýza, plánování, využití a kontrola). Praha 1993.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><span class="section_title">Literatura:</span> ''Hannagan, T. J.'': Marketing pro neziskový sektor. Praha 1996; ''Kotler, P.'': Marketing Management (Analýza, plánování, využití a kontrola). Praha 1993.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><span class="section_title">Aktualizace 2018:</span> Marketing prošel za uplynulých více jak 20 let značnou proměnou, nejen u nás. Odstíny v jeho vnímání, které se odrážejí i v řadě definic, jsou způsobeny jako vývojem v čase, tak regionálními vlivy, použitím v řady speciálních ale i nových oblastí (např. event marketing, services marketing. digital marketing apod.) i jeho odlišným začleňováním v praxi. Nemalý podíl na vnímání tohoto pojmu má i jeho kasuistický charakter daný jeho původem v USA.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Proces digitalizace a využívání internetu měl a má rozhodující vliv nejen na metody získávání a zpracování vstupních informací (včetně zákaznických databází), ale i na možnosti marketingové komunikace.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Vývoj odrážejí i obecně uznávané definice Philipa Kotlera či AMA. Příkladem je nejnovější definice AMA: „ Marketing je aktivitou, souborem institucí a procesů pro vytváření, komunikaci, dodávání a směnu nabídek, které mají hodnotu jak pro zákazníky, klienty, partnery a celou širokou veřejnost“.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Ve srovnání s předchozími definicemi se zde odráží nejen posun marketingu od nabídky zboží a služeb k obecnějším hodnotám, ale i posun od spotřebitele ke všem účastníkům trhu včetně celé společnosti. K tomu se váže v rámci marketingových aktivit i větší důraz právě na marketingovou komunikaci. Ta zahrnuje nejen reklamu, ale i podporu prodeje, sponzoring, direkt marketing a digitální marketingovou komunikaci. </ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Toto široké pojetí marketingu v globální ekonomice vyžaduje stanovení a průběžné revidování pravidel pro jeho používání – viz nejnovější, 10. revize ICC Marketing Code.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Literatura: Advertising and Marketing Communucations Code or Marketing Code. Paris  2018; ''Levická, J.'': Korpusová linquistika v službách terminologickej práce-analýza termínu marketing. Slovenský národný korpus. Bratislava 2014.</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>''[[:Kategorie:Aut: Kliková Dagmar|Dagmar Kliková]]''<br /></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>''[[:Kategorie:Aut: Kliková Dagmar|Dagmar Kliková]]''<br /></div></td></tr>
</table>ZRNhttps://encyklopedie.soc.cas.cz/core/index.php?title=Marketing&diff=6334&oldid=prevAdmin: finalizován tvar zápisu autorů hesel2017-12-11T16:02:38Z<p>finalizován tvar zápisu autorů hesel</p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="cs">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">← Starší verze</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #222; text-align: center;">Verze z 11. 12. 2017, 16:02</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l14" >Řádek 14:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Řádek 14:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><span class="section_title">Literatura:</span> ''Hannagan, T. J.'': Marketing pro neziskový sektor. Praha 1996; ''Kotler, P.'': Marketing Management (Analýza, plánování, využití a kontrola). Praha 1993.</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><span class="section_title">Literatura:</span> ''Hannagan, T. J.'': Marketing pro neziskový sektor. Praha 1996; ''Kotler, P.'': Marketing Management (Analýza, plánování, využití a kontrola). Praha 1993.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del class="diffchange diffchange-inline">-- </del>''[[:Kategorie:Aut: Kliková Dagmar|Dagmar Kliková]]''<br /></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>''[[:Kategorie:Aut: Kliková Dagmar|Dagmar Kliková]]''<br /></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategorie:Aut: Kliková Dagmar]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategorie:Aut: Kliková Dagmar]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategorie:Terminologie/práce, technika, organizace a management]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategorie:Terminologie/práce, technika, organizace a management]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategorie:VSgS]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #222; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategorie:VSgS]]</div></td></tr>
</table>Adminhttps://encyklopedie.soc.cas.cz/core/index.php?title=Marketing&diff=1932&oldid=prevAdmin: import na produkční server2017-12-10T16:54:23Z<p>import na produkční server</p>
<p><b>Nová stránka</b></p><div><span id="entry">marketing</span> – (angl. slovo vyjadřující činnosti vedoucí k uplatnění na trhu) – obecně se vyskytuje ve třech významech: ''1.'' celková filozofie řízení; ''2.'' jedna z řídících funkcí podniku či organizace; ''3.'' veškeré obchodní aktivity a techniky, které jsou součástí pohybu zboží či služby od výrobce k zákazníkovi. Zákl. význam ''m.'' jako filozofie řízení definují jednotliví autoři různým způsobem. Oficiální definice ''American Marketing Association'' (''AMA'') z r. 1985 vymezuje ''m.'' jako proces plánování a realizace koncepce rozvoje, cenové tvorby, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb za účelem formování procesu směny, zajišťující uspokojování individ. a spol. potřeb. ''M.'' vznikl koncem 19. st. v USA pro usnadnění směny na trhu spotřebního zboží; postupně pak zdokonaloval a měnil své postupy a metody v závislosti na vývoji tržního prostředí. V Evropě nastala éra ''m.'' po 2. svět. válce. Od začátku 80. l. je další celosvět. rozvoj ''m.'' spojen se změnami v přístupech, internacionalizací a rozšířením do nových oblastí použití. Z původního určení pro oblast nabídky spotřebního zboží (výrobky osobní spotřeby pro jednotlivce, domácnosti) se marketingový způsob řízení rozšířil i do vzájemných směnných vztahů mezi podniky a organizacemi v procesu výroby zboží a služeb a také na organizace neziskové v oblasti zdravotnictví, kultury, ekologie, státní správy apod. (průmyslový marketing, business to business marketing, soc. marketing apod.).<br />
<br />
„Sociální marketing“ je charakterizován jako soubor zásad a činností při formování spol. prospěšného chování rozsáhlých rozptýlených populací (''R. K. Manoff''). Klade důraz na použití hromadných sdělovacích prostředků, na pečlivou konstrukci propagačního sdělení a na výzkum. Někteří autoři zahrnují pod tento pojem i soustředění se na celospol. důsledky marketingových strategií, rozhodnutí a činností (''William Laser''). Koncepce společenského marketingu (societal marketing concept) je zatím poslední vývojovou fází podnikatelské filozofie a zastává stanovisko, že úkolem organizace je určovat potřeby, požadavky a zájmy cílových trhů a poskytovat jejich žádoucí uspokojování účinněji a efektivněji než konkurenti, způsobem, který zachovává nebo zvyšuje blahobyt spotřebitele a společnosti (''P. Kotler'').<br />
<br />
Fázemi marketingového procesu řízení jsou analýza marketingových příležitostí, výzkum a výběr cílových trhů, tvorba marketingové strategie a plánování marketingových programů a organizace, provádění a kontrola marketingových činností. Východiskem pro analýzu marketingových příležitostí je marketingový informační systém, který čerpá z řady vnitřních i externích informačních zdrojů. Jeho význ. součástí je ''marketingový výzkum'' (viz [[výzkum trhu]]). Shromáždění a analýza informací, segmentace trhu a určení cílových skupin, stanovení pozice produktu (výrobku či služby) a obchodní značky tvoří první fázi marketingového procesu, po níž následuje volba vhodné strategie; jde o dlouhodobou koncepci promyšleného a účelného rozmístění podnikových zdrojů k dosažení vytyčených ekon. a marketingových cílů na zvoleném cílovém trhu. Zákl. cílem je zpravidla získat (udržet) [[zákazník|zákazníka]]. Z toho vyplývají další cíle: vytlačit konkurenci, zvýšit zisk, udržet si svůj podíl na trhu apod. Strategií je několik typů a promítají se do návrhu a vývoje výrobku či služby, do výběru cílových trhů, způsobu komunikace se zákazníkem, stanovení ceny a volby distribučních cest. Produkt, cena, propagace a distribuce tvoří zákl. prvky tzv. marketingového mixu, který je nástrojem k realizaci zvolené strategie. Vhodnou kombinací těchto 4 prvků se snaží prodávající dosáhnout zvoleného cíle. ''M.'' představuje spojení koncepční práce (tvorba strategií) a její praktické realizace, která nachází konkrétní podobu v provádění a kontrole marketingových programů.<br />
<br />
<div class="translations"><br />
<span lang="en">marketing</span><br />
<span lang="fr">marketing</span><br />
<span lang="de">Marketing</span><br />
<span lang="it">marketing</span><br />
</div><br />
<br />
<span class="section_title">Literatura:</span> ''Hannagan, T. J.'': Marketing pro neziskový sektor. Praha 1996; ''Kotler, P.'': Marketing Management (Analýza, plánování, využití a kontrola). Praha 1993.<br />
<br />
-- ''[[:Kategorie:Aut: Kliková Dagmar|Dagmar Kliková]]''<br /><br />
[[Kategorie:Aut: Kliková Dagmar]]<br />
[[Kategorie:Terminologie/práce, technika, organizace a management]]<br />
[[Kategorie:VSgS]]</div>Admin