Homo consumens: Porovnání verzí

(import na produkční server)
 
m (finalizován tvar zápisu autorů hesel)
 
Řádek 8: Řádek 8:
 
</div>
 
</div>
  
-- ''[[:Kategorie:Aut: Večerník Jiří|Jiří Večerník]]''<br />
+
''[[:Kategorie:Aut: Večerník Jiří|Jiří Večerník]]''<br />
 
[[Kategorie:Aut: Večerník Jiří]]
 
[[Kategorie:Aut: Večerník Jiří]]
 
[[Kategorie:Terminologie/ekonomické jevy a přístupy]]
 
[[Kategorie:Terminologie/ekonomické jevy a přístupy]]
 
[[Kategorie:VSgS]]
 
[[Kategorie:VSgS]]

Aktuální verze z 11. 12. 2017, 17:02

homo consumens – termín zavedený E. Frommem pro bezhraničnou touhu po spotřebě a majetku (cílem je mít víc a užívat stále víc), na základě rozlišení škodlivé a humanistické spotřeby (která slouží rozvoji a potěšení člověka). H.c. je člověk manipulovavaný reklamou a jinými prostředky k tomu, aby „kupoval věci, které nepotřebuje, za peníze, které nemá“ (J. K. Galbraith). Viz též spotřeba masová, sociologie spotřeby.

homo consumens homo consumens homo consumens homo consumens

Jiří Večerník