Homo consumens: Porovnání verzí
(import na produkční server) |
m (finalizován tvar zápisu autorů hesel) |
||
Řádek 8: | Řádek 8: | ||
</div> | </div> | ||
− | + | ''[[:Kategorie:Aut: Večerník Jiří|Jiří Večerník]]''<br /> | |
[[Kategorie:Aut: Večerník Jiří]] | [[Kategorie:Aut: Večerník Jiří]] | ||
[[Kategorie:Terminologie/ekonomické jevy a přístupy]] | [[Kategorie:Terminologie/ekonomické jevy a přístupy]] | ||
[[Kategorie:VSgS]] | [[Kategorie:VSgS]] |
Aktuální verze z 11. 12. 2017, 17:02
homo consumens – termín zavedený E. Frommem pro bezhraničnou touhu po spotřebě a majetku (cílem je mít víc a užívat stále víc), na základě rozlišení škodlivé a humanistické spotřeby (která slouží rozvoji a potěšení člověka). H.c. je člověk manipulovavaný reklamou a jinými prostředky k tomu, aby „kupoval věci, které nepotřebuje, za peníze, které nemá“ (J. K. Galbraith). Viz též spotřeba masová, sociologie spotřeby.
homo consumens homo consumens homo consumens homo consumens