Industrial: Porovnání verzí
(import na produkční server) |
imported>Admin (Přidána poslední věta Viz též heslo společnost hlučná v Petruskových Společnostech (2006)) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
<span lang="fr">industriel</span> | <span lang="fr">industriel</span> | ||
<span lang="de">Industrial</span> | <span lang="de">Industrial</span> | ||
− | <span lang="it"> | + | <span lang="it">industrial</span> |
</div> | </div> | ||
− | + | ''[[:Kategorie:Aut: Línek Jakub|Jakub Línek]]''<br /> | |
[[Kategorie:Aut: Línek Jakub]] | [[Kategorie:Aut: Línek Jakub]] | ||
[[Kategorie:Terminologie/hnutí, problémy, sociální deviace a sociální politika]] | [[Kategorie:Terminologie/hnutí, problémy, sociální deviace a sociální politika]] | ||
+ | ---- | ||
+ | <span class="see-also">Viz též heslo [[společnost hlučná (PSpol)|společnost hlučná]] v [[PSpol|Petruskových Společnostech (2006)]]</span><br /> | ||
[[Kategorie:VSgS]] | [[Kategorie:VSgS]] |
Aktuální verze z 21. 9. 2020, 07:16
industrial – příklad hnutí mládeže revoltujícího proti industriální společnosti, resp. proti jejím dopadům na životní způsob a životní prostředí, exaltovaným zvýrazněním některých jejích rysů hudebními prostředky. I. vznikl koncem 70. l. jako reakce jednak na módní punk, jednak na vlnu průmyslové neorevoluce. Zrodil se uprostřed smetišť moderních velkoměst, v rozpadajících se průmyslových objektech, kde je vše ovlivněno děsivým hlukem dopravy a továrních strojů. „Hippies obsadili přírodu, rockeři město a punkové sídliště, nám zbyly přístavní doky, tovární haly a nádvoří“ – prohlásil jeden z představitelů první vlny této hudby. Nevábný obraz průmyslové společnosti s posunutými měřítky hodnot se industriální soubory snažily vyjadřovat ekvivaletními a záměrně primitivními prostředky na hranici únosné hlasitosti pro posluchače, často simulujícími atmosféru továrních hal. Nekonkrétní hluk má být tvůrcem nového vědomí, člověk je jím pohlcen a zároveň i očišten od industriálních stresů. Jiné kapely naopak používaly metodu tvůrčího teroru vůči posluchačům, protože chtěly hlukem vytvářet až bolest a nutit tak k novému pohledu na realitu. Začátkem 90. l. vznikla vlna postindustrialu, na kterou se snaží navázat čeští industrialisté (či spíše napodobit ji).
industrial industriel Industrial industrial
Viz též heslo společnost hlučná v Petruskových Společnostech (2006)